söndag 21 december 2008

Lukas grubblar och Nemi är sjuk

Lukas: Mamma, va stora puppar du har! Men vad är det där tjocka runt på sidan?"

Slutsats:
Puppe = bröstvårta
Det tjocka runt på sidan = Bröstet
__________________________

Lukas: Mamma, vad är detdär?
Mamma: Det är körsbär.
Lukas: Det tycker INTE jag om!
Mamma: Jasså, gör du inte det?
Lukas: Nej, är det kött i köttbär?
Mamma: ...Nej Lukas, det heter körsbär, inte köttbär.
Lukas: ...Ja....jag sa ju det...köööööttbär!
__________________________

Det var inte jättelängesen som Nemi åkte sele sist, men riktigt längesen som hon sov i den. Idag var hon trött och gosesjuk så jag letade fram selen och slängde upp henne på ryggen. Efter en stund sov hon och det fortsatte hon med så att jag jag hann laga mat. När hon vaknade och fortfarande var hängig och dessutom ganska varm var det bara att inse att hon blivit sjuk igen. Hoppas det inte är värre än att vi får fira jul!

Jaaa...för er med tränade ögon, det är en vikis jag slängt upp som huvudstöd... :-)

Inga kommentarer: