tisdag 12 januari 2010

Varning!

Jag vill utlysa en varning till alla som har minsta gnutta intresse för dockskåp:
Gå INTE in på http://www.dockhus.dinstudio.se och åk framför allt inte HEM till tjejen som har sidan.
Förra veckan gjorde jag misstag nummer ett och fastnade för några möbler hon hade till salu och idag gjorde jag misstag nummer två och kom hem med några av de utsedda möblerna OCH ett dockskåp.

Men jag var ju lite "tvungen" att köpa ett dockskåp som Nemi kan leka fritt med eftersom jag mer och mer insett att det skåp som hon fått av min mor är ett mycket ovanligt skåp från runt 1962-63 någon gång (efter vad jag hört). Det skåpet får hon inte leka fritt med ännu i alla fall, det får bli när hon blir äldre och kan hantera det varsamt. Just nu hjälper jag henne att renovera det lite då tapeterna var trasiga och från 70-talet. Jag försöker tapetsera och möblera det tidsenligt!

Nemis gamla skåp:

Nemis "nya" skåp:Båda husen är Lundbyhus.

2 kommentarer:

Tuss sa...

Ji. Inte visste JAG det när jag var liten och lekte.=) Hoppas hon är nöjd med att leka med det "nya" då. Kram, mormoren

Lina sa...

Du, jag har en femtiotals orginaltapeter här om du vill ha en bit. Små blå ränder om jag inte minns fel. Vet också vart man kan hitta ett MYCKET spännande lager av blandade dito:)