tisdag 28 december 2010

Vovvsingar

Idag hade jag tänkt hinna vara lite kreativ för första gången på länge, jag kom efter med pysslandet när vi var sjuka innan jul. Grannbebisen Edgar har inte fått sin julklapp än t.ex och jag har så mycket idéer i huvudet som vill ut via symaskinen!
Men nån kreativitet hanns det inte med, strax efter att jag gick upp imorse ringde två söta granntanter hemifrån Byn och undrade om dom fick titta inom på fika. Det fick dom såklart!
Lina och Irma kom också upp och fikade med oss! :-)

Men här kommer i alla fall en bloggning på julklapparna till syrrans töser, Emmie och Ida!
Mönstret fick jag av mor och är samma som hon sydde en hund till syrran av när vi var små.
Syrrans hund heter Bertil-Bo och har blå teddypäls, dessa två vovvar har rosa och grön monsterpäls istället. De har även fått rispåsar insydda i tassarna för lite tyngd.
Insidan av öronen, hela undersidan och nosen är sydda i gråblå flanell. Den gröna vovven har ett vinrött läderhalsband och en rosa har ett mörkblått.



1 kommentar:

Fangoria sa...

Vilka läckra vovvsingar!