tisdag 12 juli 2011

Haklappar och näsduksfodral

Nu har jag kommit igång med att göra "vettiga saker" igen efter att jag fick köpa så mycket fina tyger från en kompis' mammas samling! Först ut blev en haklapp/dregellapp i egen design. Framsidan är sytt i ett mjukt bomullstyg och baksidan är sytt i fleece för att hålla fukten från kroppen. Fler i samma tyg samt några i annat tyg ligger halvfärdiga vid symaskinen och väntar på morgondagen.

Anledningen till att haklapparna blev liggande halvfädiga var att jag blev så sugen på att provsy näsduksfodral i två tyger som jag tyckte gick bra ihop. Det ena är ett ganska styvt brunt tyg och det andra ett rosa bomullstyg med vita vindruvklasar på. Här är resultatet med brun utsida:

...och med rosa utsida:


Det finns nu några på lager och jag syr även på beställning med färgval.

Haklapp: 45kr
Näsduksfodral: 30kr

Beställningar tas emot på email: Kajsa_Larsdotter (a) Hotmail.com

Inga kommentarer: