torsdag 25 augusti 2011

Armband

Jag har länge tänkt göra någon form av armband men har inte vetat riktigt vad jag ville använda för material. Har på nytt lärt mig knyta "vänkapsarmband" och hittade en jättebra sida med guider och tips. Det är en svensk kille som skapat sidan men den är på engelska, länken hittar du här.

Har bara gjort ett enkelt armband i två färger och simpelt diagonalmönster ännu:
Sen köpte jag lite rep och tänkte göra något med rep och garn i kombination, men jag körde fast och kom inte längre än såhär:

Idag däremot kom jag på att jag ville använda nappa och letade även fram en rulle rött murarsnöre i verktygslådan. Såhär kommer det ett stycke vävt "murararmband":



Använde tryckknapp till knäppning:

Har tyvärr bara mobilkamera nuförtiden då min digitalkamera pajat, ni får stå ut med dåliga bilder :)

1 kommentar:

Fanny sa...

Det breda armbandet var ju jättehäftigt, hur väver man ett sådant?
/Fny (från alternativforumet)