söndag 17 januari 2010

Sytt och bakat

Efter att barnens dagmamma uppmärksammat mig på att ett par av Nemis byxor bland hennes ombyten var för små, så gick jag igenom hennes byxlåda och fann att nästan ALLA var för små. Hon måste ha växt nått grymt det senaste!
Så idag påbörjade jag "Operation fyll Nemis byxlåda" och fick ihop detta paret:


Sen påbörjade jag ett brödbak innan jag satte mej vid maskinerna igen, brödet blev klart först:


...och strax efter kom vantarna:

Och då hann brödet svalna på galler, nu ska jag plocka dem i påsar och frysa 3 av dem innan det är dags att gosa ner sig i sängen.

2 kommentarer:

á Yeliqa sa...

Oj vad mycket du hann med på en gång:)
Visst är det märkligt hur alla kläder kan bli tvärsmå bara från ena dagen till den andra...

Tuss sa...

Yammi båda sakerna.
Kram på er.