söndag 12 oktober 2008

Utmaning: Hur syr ni egentligen?

Lilla Gryn har skickat en jätterolig utmaning på mej! Tyvärr kommer nog inte resultatet att bli så fasligt roligt men det beror ju på att jag är mitt i både separation och flytt så alla mina sygrejer är nedpackade i kartonger!

Utmaningen går i vilket fall ut på att , citat:

att vi ska kunna dela med oss av våra tips och idéer när det gäller arbetsplatsen för vår kära hobby. Hur har ni det idag och hur skulle ni vilja ha det? Vad drömmer ni om och vad skulle ni helst inte vilja se skymten av nästa gång ni sätter er ner och syr?

I huset som vi bor i just nu, som vi ska flytta ifrån, har jag ingen bra plats att sitta och sy på. Först satt jag nere vid skrivbordet i vardagsrummet men det blev ju så hemskt rörigt (särskillt då sömnaden gick från att plocka fram symaskinen nån gång ibland till att bli hobby.)
Sen flyttades syhörnan upp till hallen på övervåningen där det fanns mer plats men då kunde jag inte längre sy på kvällarna när barnen sov (och när skulle jag då hinna sy?).
I nuläget är syhörnan nerpackad i ett antal flyttkartonger i väntan på flytten som blir av ibörjan av november när det nybyggda huset på landet står klart. I det huset har jag ritat en stor tvättstuga med plats för arbetsbord till mina symaskiner!


Just det, alla utmaningar måste ju ha lite regler:
  • Svara på frågorna
  • Fotografera syhörnan, hur bedrövlig den än är ;)
  • Skicka vidare utmaningen genom en kommentar i bloggen hos de utvalda


Nå, här kommer utmaningen:


1. Vad gör din syhörna speciell?

Att den inte finns just nu kanske? ;-)
Kommande syhörnan kommer att vara speciell för att den är designad till sitt ändamål från början och ligger bra i tvättstugan!

2. Vilka är dina bästa tips för en bra arbetsplats?

Stora ytor att vara på och ännu viktigare att ytorna är ämnade för arbetet också så att man kan gå ifrån mitt i arbetet och lämna allt vind för våg utan att det är ivägen, när man sen kommer tillbaka och kan fortsätta där man slutade sist.

3: Hur skulle du vilja förändra din syhörna?

Jag skulle vilja få upp den ur kartongerna :-)

4: Vad skulle du mer än gärna kasta ut?

Har nog ingenting som inte hör till nu!

5: Någon önskepryl som skulle göra din syhörna komplett?

En overlock med täcksöm t.ex.


6: Vem skulle du vilja kika in hos?

Främst skulle jag vilja kika på nitsirk's syhörna live! Men eftersom jag aldrig kommit iväg och hälsat på henne och familjen sen de flyttade så åker hon på utmaningen istället i väntan på besök! :-)
Sen är jag är nyfiken på KlaramedK's syhörna, hennes blogg läser jag titt som tätt!
Och även BirkaLi's för hennes blogg är också en favoritblogg!


Jag har som sagt inte någon syhörna nu och inte heller bilder på hur den såg ut förr, så istället bjuder jag på en bild av hur det kommer se ut i nya huset. Tvättstugan är rummet uppe till höger på bilden, jag har inte mer än slängt in bänkskivor och en stol i det i min 3D-modell men det ger en liten bild iaf!

1 kommentar:

Lilla Gryn sa...

Kul att du antog utmaningen.
Du får uppdatera sen med riktiga bilder ;-) men det ser ju förnämligt ut på ritningen, stort och bra.