torsdag 30 september 2010

Historien om en gammal duk...

När Lukas var liten hittade jag en fin duk på Indiska som jag ville sy något av, så här såg den ut innan jag gav mej på den med saxen:


Jag började med att sy en ringsjal:

Nästa grej blev en ergonomisk bärsele (typ en sånhär) där jag även använde en ribbad löpare från indiska:

(Om någon vet var dessa bärredskap finns idag så hör gärna av er, jag har inte sett från dom sen jag sålde dem...)

Resten av duken har sedan dess legat orörd...tills idag när jag råkade rycka fram den ur en tygbunt!

Efter några tankevurpor och lite slit med symaskinen som inte vill sy rakt (bra att ha nått att skylla på...) så blev det tillslut ett pocketfodral till grannkäringa Sofia! Istället för knapp och snodd sydde jag spännet av nappa som går hela vägen runt fodralet. S:et är också i nappa.

1 kommentar:

Eva sa...

Det bara lyser Sofia om det bokfodralet.
Kram Eva