lördag 25 september 2010

Pocketfodral!

Idag råkade jag snubbla över en site med fodral för pocketböcker och tänkte att det vore ju kul att fuska ihop! Jag började med att surfa fram bra tillklippningsmått från rinosyr, sen var jag igång! Första stora fusket var att jag valde att sy overlocksöm runt kanterna istället för att sy på kantband (eftersom jag inte hade mina kantband hemma...yeah!)
I slutänden blev det ändå ett pocketfodral, om än lite onödigt trångt, som ska få flytta till Annika!

Utsidan:
Insidan med bok i (Vägar till visdom f.ö.):
Framsidan:
Detalj:

Applikationerna består i en bit spets som sytts fast med lite små glaspärlor emellanåt, en blå knapp och ett A som jag målat dit med textilfärg och sen broderat runt. En besvikelse var att jag inte hade något fint resårband i passande färg så det fick bli vanligt resårband.

Inga kommentarer: