söndag 13 juni 2010

Tofsvipor

Lånandet av Irma igår övergick i kidnappning över natten. Nemi, som sov i soffan i TV-rummet uppe för att lämna plats i sin säng åt Irma, vaknade först. Sen dröjde det inte lång stund förrän både Irma och Lukas gjorde henne sällskap och då var det bara för mej att rulla igång Mumin på DVD och gosa ner mej mitt i högen av barn och täcken.
Sen var det full fart, Nemi och Irma ville ha tofs i håret.... i pluralis! Såhär snygga blev dom:

Efter frukost sydde vi kulpåsar, men de försvann åt alla håll innan jag hann fotografera. Irma tog med sin hem när vi vid 11-tiden traskade tillbaka över åkern med henne. Vi fick bra betyg av Irma för hon grät och ville följa med oss igen när vi skulle gå, tyvärr kunde vi inte låna henne mer för vi skulle bygga balkong. Men vilken mysig helg det varit! Som avslutning på helgen kom tjejerna från jobbet på bokmöte hos mej på kvällen, vi (iaf några av oss ;-) ) har läst Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson och när jag nu valde nästa bok blev det Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer. Nu väntar jag bara på att få hem boken så jag kan börja läsa!

4 kommentarer:

nitsirk sa...

Men HJÄLP så stora de har blivit!!! Nemi ser ut som en riktigt charmig tjej.

Vi måste ses snart alltså. saknar er <3 kram på dig.

Anonym sa...

Tack för fikat och pratstunden.
Kram,
Helena

bani sa...

Herregud Kajsa, vad äter du under graviditeten som gör dina barn så lika dig???? JAg trodde det var ett gammalt foto från barndomen och undrade varför inte håret var rödare. :O

De är FRUKTANSVÄRT söta. <3

SkogsKajsa sa...

nitsirk: Dina ungar har ju inte växt nått så varför skulle mina göra det ;-) Vi måste skärpa oss i sommar å ses! Vi kanske hinner med en tur neröver i sverige (som jag sagt varje år...) Kram på er! <3

Helena: Tack själv! Du är alltid välkommen tillbaka! :-) Kram!

bani: Haha du e tokig! Är Nemi SÅ lik mej verkligen? Förutom hårfärgen då :P
Beror det på vad man äter under graviditeten månntro? Haha. Söta är dom iaf, de håller jag med om!