lördag 12 juni 2010

Triss i hattar

Itis sa här om dan att hon var på gång att sy solhattar åt sina tjejer. Jag kom på att jag inte sytt en solhatt på flera år och blev inspirerad! Idag hittade jag ett bra solhattsmönster i Ottobre nr 3/2009 och satte igång solhattsverkstan! Jag orkade som vanligt inte hålla mej till mönstret utan gjorde hattarna vändbara bla.
Eftersom jag lånade Irma idag så fick det bli tre hattar, rättvist ska det va!Först fick Nemi en i ljusblåblommigt tyg på ena sidan och lila babycord på andra.
Lukas fick grått tyg med vita stjärnor på ena sidan och turkost enfärgat tyg på andra.
Irma fick ett grönt tyg med vita äpplen på ena sidan och ljusblått enfärgat tyg på andra.

Hattarna på rad:
Barnen på rad:

3 kommentarer:

Tuss sa...

HELT ENKELT UNDERBARA!!!!! (JA, UNGARNA MED FÖRSTÅS) =)
KRAM MOR(MOR)

Lina sa...

Coola kidz i coola hattar. Alla tre ser flera år äldre ut bara, vad har du gett dem att äta idag? Lite tyst här nere hos oss, men det är det förhoppningsvis hos dig också vid det här laget:) Kram söstra mi

SkogsKajsa sa...

Nu är klockan halv 10 och det är tyst och lugnt. Irma å Stordocka somna i Nemis säng inna ja han ut ur rummet. Nemi somna strax efter det i soffan där Mikal ser fotboll (skulle ja åxå somnat av) å Lukie slocknar nog snart i sin säng med Lillefot på VHS :-)
Alla lika nöjda med speciallösningen :-D

Å ja, dom ser äldre ut allihop faktiskt. Men så åt dom riktigt bra av stuvande mackisar å falukorv förut! :-D