fredag 16 juli 2010

Tetra och mensficka i rosa vaxduk

Jag fick önskemål om en tetranecessär och en mensficka i rosa. Eftersom tetranecessärerna sys bäst i vaxduk och jag fick fram rosa sådan så fick mensfickan bli i samma material. Hade jag vetat hur svårt det var hade jag nog inte försökt mej på det. Vaxduken ville korva sig och bromsade matningen och var allmänt otymplig, dessutom ville tråden gå av när den kärvade mot vaxduken.
Tetranecessären blev alltså ok men mensfickan blev sådääär...



Som stängning på denna mensficka använde jag vit kardborre, den limmade jag först fast med textillim för att den skulle sitta bra och sydde sen med raksöm runt kanterna.
Som foder i mensfickan hade jag ett blått bomullstyg.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej och tack för beskrivningen på mensfickan. Jaghar precis provsytt en och ja, jag gillar!
Välkommen och kika på min om du vill...

jpl sa...

Var fick du tag på den fina vaxduken?

SkogsKajsa sa...

Den är köpt på Tygfabriken i Karlstad :-)