tisdag 29 juli 2008

Jag lyckades inte stå emot!

Trots att jag länge lyckats stå emot trenden med syblogg så gav jag ikväll upp, jag vill också blogga mina fuskverk!

Ikväll har jag slagits med min bångstyriga overlock (Bernina 2000D), min stygnhoppande symaskin (Pfaff Tipmatic 1027) och en knapptång för plastknappar (den vann tyvärr så det blev metallknappar istället, den tången bråkar inte så mycket!).

Temat ikväll var dreggel och bebiskräks, först ut är tre röda dreggellappar till min syster Lina's dotter Irma, hon fick en extra för att jag skulle testa kardborre istället för knappar. Det tyckte inte overlocken om, den tyckte för övrigt inte om nått alls ikväll!
Tyg: Trikå med hjärtan från Ohlssons tyger, applikationshjärtat är vit fleece och namnlappen kommer från Minanamnband.se
Sen blev det min sambos brorson Melwins tur att få dregglisar, overlocken fortsatte krångla men inte riktigt lika mycket.
Tyg: En f.d top som jag haft, applikationen som ovan.
Sist och faktiskt minst är min nästan rykande färsta systerdotter Ida, hon är dotter till min syster Itis och behöver dregglisar hon också!
Tyg: Ljusblå t-shirt, applikationshjärtat är lila mudd från en färjestad-tröja som jag sydde om för något år sen, tur att jag sparade mudden! Den är sydd på baksidan och det blå tyget (och ett svart tyg däremellan) är uppklippt för att det ska synas!

Nu väntar sängen på mej, jag borde ha brytt mej om dens rop för flera timmar sen men jag fastnade i fuskandet och bloggandet!

Inga kommentarer: