torsdag 31 juli 2008

Storleksförvirrning

Det blev inget av med kanintyget ikväll, Jonas ville hellre att vi skulle se en film och mysa i soffan så jag försökte vara lite social istället för att kånga ner symaskinerna och ockupera soffbordet som vanligt. (Min syhörna är placerad på hallen utanför barnens rum så jag bär ner allt på kvällen om jag ska sy när de sover.)

Istället lägger jag in bild på den omlottoverall jag sydde häromdagen till nya systerdottern Ida.
Meningen var att den skulle bli lagom för henne att ha om ett litet tag så jag sydde i storlek 62.
När jag var klar med den var den såpass stor att jag lyckades klämma in Nemi i den, hon har annars storlek 86 på kläder nu! Hade Nemi haft blöja än hade den aldrig passat och den var lite kort så den skar in lite osnyggt i rumpan på henne, men den gick ju på! Vi får väl se när Ida kan ha den, hon får se till att växa till sig lite ;-)

Här är den innan den är klar med applikation och knappar:
Och här manekängar Nemi den färdiga overallen med applikation och knappar:
Och precis som på bilden i tidigare inlägg när Nemi provar något annat än en blå klänning så gör hon sitt bästa för att få tillbaka den blå klänningen på sig!

Mönstret på overallen kommer från Ottobre 6/2007, det ska egentligen ha knytband men jag valde att sätta tryckknappar istället. Tyget har jag köpt på tradera, applikationstyget är trikå som min mamma hade i sina gömmor och kantbanden är muddväv.

Inga kommentarer: