måndag 15 februari 2010

Dagisväska

Jag tröttnade på dagisväskorna som ungarna har nu, man får ingen överblick i dem och det man ska ha ligger alltid underst. Så när jag var hemma med förkylningen idag plockade jag fram vaxduk med fårmönster och rosarutigt bomullstyg och började knåpa.

Eftersom jag hittade på medan jag sydde så blev det lite konstiga lösningar på vissa ställen och passformen på bitarna blir inte lika klockrena som när man klipper till från ett mönster. Men jag tror ändå den ska funka att ha extrakläder i hos dagmamman.

Tom väska, remmen är från någon annan väska antar jag, har fått den av min mor.

Inuti, mittenfacket tänkte jag kan vara bra att ha teckningar i hem från dagmamman.
Väskan packad med Nemis kläder på ena sidan och Lukas kläder på andra sidan.
Packat och klart och kläderna fick gott och väl plats

2 kommentarer:

Tuss sa...

Den såg faktiskt väldigt praktisk ut. Snajsit med teckningsfacket. Kul att remmarna kommer till nytta åxå. Kram.

Lina sa...

Najs det blev! Såg lite knåpigt ut ett tag där...