tisdag 16 februari 2010

Drakhuva åt Lukas

Sen det blev kallt i höstas har jag lovat Lukas att jag ska sy en drakhuva åt honom "nån gång".
Nemi har haft sin grå luva hela vintern, den jag sydde åt Lukas för 3-4 år sen eller nått.
Drakhuvorna är jättebra för dom håller varmt och tätt även runt halsen och snön tar sej inte in så lätt.

Idag kom vi hem lite tidigare än vanligt och äntligen kom jag mej för att sy en huva även åt Lukas, han önskade sej en grön:

Mina små drakar:

Sen kom "Ongen" och "Fia" med på besök denna veckan också. Det är Lukas och Nemis gosedjur som dom haft från början men som hör till pappaveckorna numera. Har saknat dom små ingrodda djuren. Fia har sen tidigare en pyjamas men Ongen har vart naken så han fick ett par byxor idag... vi skratta rätt gott allihop här hemma men Ongen var nöjd :)

Sist men inte minst, Nemi fick näästan till sitt namn idag, 3 år är hon snart, jag skrev först och sen skrev hon likadant strax över. Dock hamnade i:et på fel sida m:et på slutet. Men ändå! För ungefär ett år sen skrev Lukas sitt namn första gången, då nästan 4 år.

Inga kommentarer: