söndag 21 februari 2010

Mensficka

Idén fanns långt innan jul, då gjorde jag ett första försök till fodral för bindor och tamponger. Det blev inte jättebra men har fyllt sitt syfte i min väska ändå. Jag tänkte att mensfickor skulle bli fina julklappar till mina systrar, men tiden räckte inte till då.
Idag kom jag mig äntligen för att påbörja två mensfickor, en till Itis och en till Lina, och här är den som blev först klar och ska flytta till Itis (Kan man kalla den för en "sen julklapp" i slutet av februari?)


UtsidanInsidan, bindor i det stora facket till höger och tamponger och tops i småfacken till vänster:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser jättefin, tyget är underbart. Tycker du att modellen funkar bra? Sydde en mensficka i helt annat utförande i somras (ligger inte på bloggen), men det blev bara en eftersom jag tyckte att mönstret var alldeles för krångligt.

SkogsKajsa sa...

Hej! Missade din kommentar tidigare. Jo modellen funkar bra, du kanske har sett att jag lagt ut sybeskrivning nu?
Hurdan var modellen på mensficka som du sydde? *nyfiken* :-)