söndag 16 januari 2011

Tavlor tavlor tavlor

Idag har vi bara varit hemma och nästan bara pysslat, jag och ungarna :)
Jag har värsta pysseldillen nu och hinner inte pyssla alls så mycket som jag skulle vilja, vilket är typ hela tiden! Här kommer i alla fall dagens verk.

En grå ribbad löpare fick bli grunden i denna bonad "Fisk mot strömmen" (Vart ska lilla firren?)

Fiskarna är gjorde av ståltråd med vita pärlor och med bakgrund av svart nappa samt ögon av vita knappar.

Växterna är klippta från likadant tyg som gardinerna och kuddarna i vardagsrummet är sydda i. På marken ligger berg av grått lammskinn samt sten och grus i grönt.
Såhär ser resten av vardagsrummet ut. Vi får titta på tavlan eftersom TV'n fått flytta :)

Denna tavla påbörjade jag för typ en vecka sen, men jag har inte haft tid att avsluta den förrän nu. Det är grå päls monterad på ett rött tyg som i sin tur monterats på en skumgummiplatta. Hjärtat är i svart nappa och stygnen till både hjärtat och den stora pälsen samt stygnen runt ramen är i rött, vitt och svart garn.
Hörnen är gjorda i nappa och fastsydda med grå knappar.


Den ser lite ensam ut där på väggen över soffan på övre hallen. Jag måste nog göra några kompisar till den snart! :)

Nemi har också gjort en tavla idag! Jag köpte trästickor på Biltema i förra veckan och av dem byggde jag nu en ram som jag klädde med ett blått nätaktigt tyg. Perfekt för Nemi att brodera på med en trubbig nål och garn i olika färger:

Lukas har också ett projekt på gång men han hade så mycket annat att göra idag så det blev inte klart ;)

3 kommentarer:

Lina sa...

Åh, vad roligt! Varför bjöd ni inte in mig?! Jag som har värsta kreativa skälvan idag! (Om jag tänker efter var jag nog inbjuden...på pannekaker iaf...) PUSS

SkogsKajsa sa...

Typist! Du hade gärna fått va me sis! Nästa gång ropar vi på dej! :-D
Puss puss!

Tuss sa...

Helt rätt pysseldag. Och fint vart det. Kram!