söndag 22 november 2009

Tryck på T-shirts

Denna helgen hade jag och Lukas myskväll och bland annat gjorde vi ett tryck på en gammal t-shirt han har som har tappat sitt gamla tryck. Lukas designade trycket själv och sen hjälptes vi åt att dutta på färg över mallen. Resultatet som vi båda är riktigt nöjda med:


Vi använde oss av vaxat papper som kopieringspapper varit förpackat med och klippte ut mallen i. Då kan man sen stryka fast mallen på t-shirten så att den dels ligger still och dels ligger tätt emot så att färgen inte tar sig under kanterna.

Denna t-shiten gjorde jag och Nemi förra helgen, Nemi gjorde hjärtan med en hemmagjord stämpel och namnet tryckte jag med en schablon jag gjorde när hon var liten.

"Loggan" kommer från seriestripen om Nemi som bland annat förekommer i NWT. Jag lägger in en seriestrip med Nemi, lånad från http://channels.msn.se serier där man kan läsa massvis med serier online:

Inga kommentarer: