tisdag 12 oktober 2010

Återanvändning

Idag har jag för ovanlighetens skull sytt till mej själv.
Ingredienserna var:

Ett par jeans som spruckit i grenen
En röd-vit-randig top med trekvartsärm som fått en reva på magen.
En tunn vit polotröja med kort mage och lite korta ärmar.

Först klippte jag av jeansen i höjd med grenen. Sen klippte jag av toppen i höjd med revan. Underdelen av toppen syddes sen på överdelen av jeansen så det blev en kjol!

Efter det klippte jag av av polotröjan i brösthöjd och dens ärmar i armbågshöjd. Ärmarna sydde jag in och sydde fast på ärmarna till den randiga toppen eftersom jag inte gillar trekvartsärm. Sen sydde jag in nederdelen av polotröjan och sydde fast på toppens överdel. Så hade jag av tre oanvändbara plagg fått två användbara!

Jag har tyvärr inga "före-bilder" men Nemi tog en bild av mej med resultatet:

2 kommentarer:

JuMel sa...

Återanvändning är bäst! Vad läckert resultatet blev!

Grym sjö! sa...

Häftigt, tala om att klä sig personligt. Stolt över min födelsedagstjej! Kraaaam från moster