söndag 24 oktober 2010

Virkat mobilfodral

Nu har jag haft min HTC Wildfire i flera månader och tyvärr inte kommit mej för förrän nu att fixa en skyddande pyjamas till den. Lite för att jag inte gillar iden i att köpa ett fodral när det är så enkelt att göra ett själv...samtidigt som jag inte gjort något själv för att jag inte velat göra ett för enkelt och tråkigt fodral... :P

Häromdagen, när jag gett upp halsduksprojektet och mössan blivit klar, plockade jag så fram ett garn och en virknål jag haft i gömmorna för att påbörja "projekt mobilfodral".

Det är inget märkvärdigt projekt, jag gjorde först en botten anpassad till mobilens botten och sen virkade jag upp en tub runt denna som avslutades med en ögla för upphängning.
Garnet och tätheten blev perfekt så fodralet känns stabilt och stadigt och formar sig efter nallen.

Inga kommentarer: