fredag 19 september 2008

En trebent mus!

Det blir inte mycket sytt nu, det är så mycket annat, både att göra och att tänka på.
Inte blir mitt snurriga liv mindre snurrigt att Lukas imorse tog ett skumgummisvärd och dubbade mej till mus. Sen skar han benet av mej så nu är jag en trebent mus tydligen.

Får mer om vad som händer i livet nu, besök husbloggen!

Sen lägger jag in lite saker jag sytt tidigare och som jag har lust att sy mer av nu när det är höst.
Först ut är drakhuva i fleece, jättebra som ofodrade på hösten och fodrade på vintern:


Mjuka varma fleecetossor för inomhusbruk på små bebisfötter:


Första paret älgtossor, älgen har blivit lite av min egen designgrej sen jag började rita den när jag gick i skolan:


Andra paret älgtossor:


En fleecefodrad camojacka jag sydde till Lukas när han var...1,5 år kanske:



Tänk om jag bara kunde hitta en webbutik som säljer tid...hinner inte med att springa på stan å leta i butikerna!

3 kommentarer:

Lilla Gryn sa...

Fina tossor, är det inte knepigt att sy i skinn? Använder du symaskinen då?

SkogsKajsa sa...

Det är lite knepigt att sy i skinn, har använt min gamla Pfaff och ofta matat för hand :-)

Lina sa...

"Tänk om jag bara kunde hitta en webbutik som säljer tid...hinner inte med att springa på stan å leta i butikerna!"

-Ja, eller en mammaledig storasyster med mycket tid och utmärkt smak. :) Har ju transferpapper nu i alla fall, det måste vi testa nån dag! Kraaaam!