onsdag 17 mars 2010

Hello pyssel

Idag är jag hemma med barnen eftersom Lukas har feber, vi bestämde oss för att ha pysseldag eftersom det snart är påsk. Vi gick ut starkt med att brodera påsktavlor:
Tålamodet tröt efter en liten stund men jag tycker dom fixade det bra ändå, Nemis tavla till vänster med gult och blått och Lukas tavla till höger med gult och brunt:
Under tiden barnen pysslade satte jag igång att sy en Hello Kitty till Nemi, hon pratar så mycket om Hello Kitty och det enda hon har är en T-shirt som jag sytt på en Hello Kitty från en gammal trasig t-shirt som jag fick just för att sy om. Denna Hello Kittyn är sydd i vitt jeanstyg och har filtögon, filtnos och filtkläder och morrhåren är av broderigarn.
Nemi är asnöjd med sin nya Hello Kitty

Edit:
Jag känner att jag bara måste lägga till bilden på Hello Kittys onde tvilling; Hello Skrotis.
Det var första försöket där jag testade med velour och det visade sig ganska snart att det gick åt skogen. Nemi grät dock och bad mej sy klart den för hon "äääkaj dendär fula Hello Kittyn!"
Jag ville, av förklarliga skäl, inte visa upp den på bloggen först men kan inte låta bli nu ändå. Den sprider trots allt glädje här hemma då Nemi "ääkaj" den och sover med den inatt och jag skrattar var gång jag ser bedrövelsen :-)

4 kommentarer:

RÄVENoRÄKAN sa...

Vad mysigt med pyssel och vilken superfin Hello Kitty!

Pappa sa...

Tur att hon har massa Hello Kitty hos pappa då ;)

Neta sa...

Så himla duktig du e

m.k.b. sa...

Naaw, så fina! Min mamma ville sy en waldorfdocka till mig när jag var liten men hon hade inget mönster så hon slarvade ihop en jättesladdrig docka av en gammal T-shirt färgad med té. Dockan hade glest hår och var fylld med bomullsdottar men hon blev min omedelbara favorit. Sen sydde hon en riktig waldorfdocka som var helt snygg och perfekt men den gillade jag aldrig :)