onsdag 17 mars 2010

Spiderman!

Så klart Lukas ska få en Spindelmannen när Nemi fick en Hello Kitty.
Jag är själv grymt imponerad av av mitt arbete med denna figur som är gjord i fleece med maskinsydda dekorationer och ett broderi på bröstet. Jag började med att skissa upp konturerna på röd filt och sydde sen på spindelnätsdekorationerna, de blå fälten, ögonen samt broderade en spindel:
Sen la jag röd filt mot och sydde längs konturerna nästan hela vägen runt:
Jag var ärligt talat riktigt nervös när jag sen skulle vränga den och se om det blev bra efter att jag lagt så mycket arbete på dekorationerna i förväg. Men det blev riktigt bra så jag petade i stoppning och tråcklade igen sista biten. Klar!:
Lukas var också rejält nöjd och ville visa upp spindelmannen själv också:
Denna bild, som jag googlade fram, använde jag som inspiration:

1 kommentar:

Jonas sa...

Nice :)