lördag 6 september 2008

Kaninklänning #2

Imorse satte jag igång med projekt Kaninklänning och tänkte att det var ju bättre att jag klippte och sydde först och städade sen, annars skulle det ju ändå bli smutsigt och klänningen skulle ju inte ta så lång tid....*himlar efterklokt med ögonen*
Det blev endel sytt, endel krånglande med maskiner och endel sprättande (vilket jag är ganska stolt över eftersom jag brukar vara för lat och istället nöjer mej med ett lite sämre resultat).
Nåväl, medan Nemi lekte voodoo på en geting:

satt jag och fuskade till denhär (Ni får stå ut med röda ögon på Nemi eftersom jag inte orkade starta upp photoshop och manuell rödögonfix i Microsoft Paint inte är någon höjadare enligt infälld bild.):


Nemi fortsätter med sitt voodoo och är allmänt snygg med klänning ovanpå vardagskläderna och
sin permanenta hockeyfrilla!



Mönster finns det inget, jag la en Blingoklänning ovanpå kanintyget och klippte efter. Mudden är i tunn jersey från Tyghandlarn och blev lite väl bred. Det var den jag fick sprätta för jag sträckte den inte nog när jag sydde på den vilket resulterade i att det såg mer ut som en strut runt halsen än en mudd, haha!
Annars är jag nöjd, ska nog sy en långärmad t-shirt i samma tyg som mudden samt ett par brallor i kanintyg eller tights i samma tyg som mudd och t-shirt...vad tycker ni?
Det får bli senare i vilket fall, nu måste här städas!

1 kommentar:

Marie Frost sa...

Åh, den var jättefin! Jag är lite som du, sprättar helst inte, men så ångrar jag mig sedan att jag inte gjorde det i alla fall...
/LisaMarie på Sjalbarn