onsdag 3 september 2008

Fodrade muddbyxor

Marine som har bloggen Älsklingsbarn har gjort en jättebra tutorial på fodrade muddbyxor! Trodde först att jag korkat igen helt för jag läste och fattade inte ALLS hur det skulle gå till.
Men när jag väl provade och hade projektet framför mej så funkade det galant steg för steg!
(Jag tror att hela haken var att jag läste som att man skulle hämta inviket för benmudden genom andra byxbenet stället för mellan lagren på det andra byxbenet.)

Jag vågade dock inte börja använda något fint tyg så det blev i samma IKEA-tyg som sist och med en ljusblå camouflagetrikå som jag plockat bland stuvarna hos Ohlssons tyger.
Mudden har jag nog fått av mamma har jag för mej, en jättemjuk men ändå stadig muddväv!

Resultat:

Uppvikt mudd:
Avigan:
Vi får se om jag vågar mej på ett par i ett fint tyg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad kul att höra att du tyckte tutorialen funkade. Det är så kul att kunna inspirera och hjälpa andra påvägen. Jag har själv en fodrad jacka som nästa projekt tror jag...fast å andra sidan så lär det dröja hart en massa beställningar att beta av först. Må gott!