fredag 1 augusti 2008

Besvikelse och nyinköp!

Det blå tyget med blommor på som jag sydde klänningar av, det jag köpte 5 meter av, det jag tyckte så mycket om...DET tyget är ett riktigt SKITTYG! :-(
Tvättade en av klänningarna och fick detta resultat:
Har inte provat att stryka det men har inga stora förhoppningar om att det kommer lösa något då det ser ut som att tyget är slitet i vecken! Varför blev det så? Låt gå för att det kanske inte var ett tyg som var tänkt att fungera som klänning, men ett gardintyg måste väl också kunna tvättas EN GÅNG?! Åh va töligt!!

Men något som är roligare är att jag fyndad på COOP idag, dessa tre bäddset fanns på REA för 64.50kr/st och sen var det halva priset på REA-priset! Betalade alltså under hundralappen för tre snygga bäddset! Det är väldigt tunn kvalité men det överlever jag till det priset! Vet ännu inte om de ska få tjäna som bäddsett eller om jag sätter saxen i dom :-)

6 kommentarer:

elska sa...

Äsch vad trist.. :-(
Men bäddseten var jättefina! Ingen rea på min Coop dock.. :-/

Lilla Gryn sa...

Vad tråkigt!! Kan det ha varit så att det inte skulle centrifugeras så hårt i maskinen?
Så där blir ju lätt jeans också och det brukar ju vara av centrifugen. Tråkigt ändå, hoppas det löser sig med de andra klänningarna.

SkogsKajsa sa...

lilla gryn: Ja det kanske det är, får läsa instruktionsboken till min tvättmaskin och se om det går att få den att centrifugera snällare! Har faktiskt haft problem med jeans och manchester som blivit likadant!

Hello sa...

Har du hunnit testa att centrifugera med färre varv per minut? Jag är nästan säker på att det är det det beror på. Numera använder jag aldrig högsta centrifugeringen utan alltid 800 varv. På min maskin är det högsta om jag väljer bomullsprogram och 800 om jag väljer syntetprogrammen.

Hoppas du kan få till det, för det var ju ett jättefint tyg!

SkogsKajsa sa...

hello: Jag har inte provat ännu, men jag får slänga med en bit i maskinen jag ska köra nu då! Har liksom glömt av det B-)

SkogsKajsa sa...

Uppdatering i denna tråd