tisdag 5 augusti 2008

Äntligen kaniner!

Igår kväll satt jag och klippte till tyg till en kanintröja åt Lukas (strl. 104). Som grund använde jag ett mönster ut Ottobre 4/2008 men i slutändan blev det, som vanligt, inte alls särskillt likt modellen! Förutom kanintyget från jnydesign klippte jag sönder en av mina sweatshirts som jag inte använder längre, från den fick jag även muddar till ärmarna.

I vanliga fall är det smidigast att vänta tills Nemi ser ut såhär:


Men idag var storasyster Lina här så vi pysslade och sydde lite och jag till tillslut ihop tröjan trots att ungarna skulle vara med uppe i allt som hände. Bara att ta bilden när tröjan var färdig var en utmaning!

Innan Nemi hann fram
Nemi anländer
Vad gör du mamma?
Sticker man in foten här?
Nöjd modell!
Vadå? Fotar du?
Ja ja, nöjd nu? Jag vill leka!
Nu får jag nog försöka få till en klänning åt Nemi för hon blev JÄTTEARG när hon inte fick denna tröjan! En mjuk, långärmad klänning skulle sitta fint till hösten...nån som har ett bra mönster? :-D

Inga kommentarer: