fredag 22 augusti 2008

Konstigt fenomen

Vet inte vad det beror på men jag har märkt av att fler och fler inlägg handlar om inköp och färre handlar om färdiga produkter....mycket underligt!! När ska jag få mer tid att sy tro?!
Det senaste har tiden flugit iväg medan vi jobbat, inskolat hos dagmamma, byggt hus osv...
Igår bar jag dessutom upp symaskinerna igen efter att de stått på köksbordet ett bra tag, redo att hugga in på alla möjliga projekt! Nu orkar jag inte bära ner dem ikväll iallafall och barnen sover redan där uppe...jag bloggar nog lite här och sen får Liza Marklunds ASYL ta över kvällen :-)

På tal om inskolningen hos dagmamman så går det helt otroligt bra! I måndags skulle vi börja lämna korta dagar men då blev barnen sjuka så Jonas har varit hemma med dem tills igår. I morse lämnade jag dem på öppna förskolan där de tre dagmammorna som hör till området håller till på fredagar. Lukas hade längtat jättemycket och båda barnen dök rätt in i leken direkt vi kom dit! Inga problem alls för mej att vinka hejdå och gå! Strax efter ett hämtade jag dem igen och då berättar dagmammorna att det har gått hur bra som helst! Inte det minsta problem! De hade varit nöjda hela tiden, ätit bra och Nemi hade gått på pottan ordentligt! Man kan ju inte önska sej bättre inskolning!

När vi kom hem hade vi ett litet byggmöte (läs mer om vårt husbygge på http://byggettbo.blogspot.com) och sen åkte jag och barnen till Karlstad igen för att besöka Östpendeln Second Hand och Tyghandlarn. På Östpendeln fick barnen varsin leksak och jag köpte ett gäng blixtlås (för 5kr/st!), två påsar knappar och ett örngott i gröna ränder.
Hos tyghandlarn köpte jag ett så fint och mysigt flanelltyg med spöket laban! Jag vet inte riktigt vad jag ska med flanell till men jag kunde inte låta bli efter att Lisa köpt sånt och frestat mej! Det får nog bli en klänning till Nemi! Dessutom köpte jag en läckert randigt tyg i klara färger, en bit vaxduk med gröna blommor, ett grått tyg med vita stjärnor och ett blått ganska "nätigt" tyg som jag funderar på kan passa till gardin på badrummet!


Inga kommentarer: