onsdag 6 augusti 2008

Kanin till Nemi

Eftersom jag inte orkade bära upp overlocken igårkväll så stod den där imorse och väntade på mej, jag kunde nästan höra den trumma lite försiktigt men otåligt med pressarfoten... :-D
En klänning till Nemi fick det bli, utgick från en gammalt tröjmönster som bas, förlängde till klänning, gjorde ärm i ärm och lite småtrix för att göra den lite speciellare.

Som sagt är det inte helt lätt att sy med barn i närheten, jag gick ifrån symaskinen lite för att hjälpa Lukas med en grej och när jag kom tillbaka var tyget borta! Jag gick på jakt med mitt hemliga vapen; Kameran! Gissa vad jag hittade!


Hon släppte tillslut tyget, mycket motvilligt så jag kunde fortsätta! På nästa bild försöker jag få henne att stå still så jag kan fota men...hon vill liksom inte! Hon är precis i början på en vurpa som slutar med att hon slår munnen i klinkergolvet! :-(
Efter lite tröst, pussar och kramar är hon uppe igen! Tårarna blänker dock ännu på kinderna!Såhär ser den ut när den ine är "in action" på en vild 1,5:åring :-DTyget är förståss kanintyget från jnydesign, ärmarna och muddarna är ett supermjukt rosa/cerise trikåtyg som mamma hade i gömmorna, älskar kombinationen med det turkosa och lila i kanintyget! Älskar inte min Pfaff lika mycket som hela tiden vill hoppa stygn! Den borde nog servas men vad kostar sånt? Både tvillingsömmen i halsmudden och "fusksatängen" i applikationen blev lite misslyckade för att Pfaffen hoppade en hel massa stygn! :-(

Jag kommer komplettera detta inlägget med ett mönster på klänningen nångång ikväll troligen :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Supersnygg!!! Har du bytt nål på pfaffen, och tagit loss stygnplåten och gjort rent mellan matartänderna där under? Brukar funka ganska ofta, det är vanligaste orsakerna till hoppstygn.

SkogsKajsa sa...

Tusen tack Tina! Ska göra en superkoll på just det området imorrn så kanske det löser sej! :-D