söndag 10 augusti 2008

Min tygsamling

Häromdagen tog jag äntligen tag i oredan på övervåningen och då även min syhörna på hallen. I en Billy-hylla har jag länge försökt få plats med tyger, lådor och böcker på samma gång utan större framgång, istället har det stått lådor och påsar med tyger över halva hallen.
Nu röjde jag sonika ut böckerna ur hyllan och plockade in dem i en hylla som står temporärt (tills vi flyttar) i nedre hallen och fick helt plötsligt plats med ALLT tyg i hyllan i syhörnan!

Överst står en träskrin och en låda med mössor och vantar till vintern, sen börjar sygrejjerna med en svart låda muddväv.
Andra hyllan är fylld med fleece, velour, vaxduk, plastad frotté och lite pälstyg.
Tredje hyllan har trikå, WCT och fodertyg.
Fjärde hyllan är fullproppad med mestadels vanliga bomullstyger men även lite flanell och trikå mm.
På femte hyllan finns lite småbitar av olika slags tyger samt en låda hobbyfilt och en låda med tillbehör till overlocken.
Sjätte hyllan har lådor med snören, snoddar, kantband, spännen, vlieselin, blixtlås mm, ett gäng mönstertidningar (svärmors) och två pärmar handarbetsbiblioteket (utan mönsterark tyvärr).
På nedersta hyllan står två lådor som är Jonas' och som absolut inte innehåller syrelaterade grejer (funderar på vart jag ska göra av dem när leveransen från Stoff&Stil kommer och jag behöver mer plats i hyllan) samt en låda med spill och stuvar!

1 kommentar:

LM sa...

Vet du, jag har letat efter mönsterark till handarbetsbiblioteket överallt. Det är ingen som har mönsterarken, men riktigt många SecondHand-butiker har pärmarna. helt skumt.