lördag 16 augusti 2008

Extreme Fia makeover!

När Lukas var några månader gammal förälskade han sej i sin fasters Ikka's gosedjurshund och faster Ikka kunde förståss inte neka honom att behålla den kära lurvhunden!
Hunden var ett måste på natten och en trygghet ibland på dagen! Hos vikariedagmamman träffade Lukas en jämnårig pojke som också hade en gosehund, den hette Fia (efter pojkens farfars hund har jag för mej) och därmed fick Lukas hund också heta Fia!

Fia har hängt med nu i drygt 3 år och hon har defenitivt sett bättre dagar, nu hade hon tillochmed börjat bajsa små plastkulor genom rumpan och ibland kom det även plastkulor ur ett hål i huvudet.

Imorse tog jag tag i saken, tömde Fia helt och vände henne ut och in, bättrade några sömmar, vände tillbaka, behandlade med vanish och sen kokade henne:

Efter att hon badat i grytan och åkt torktumlare sydde jag små påsar i bomullstyg som plastkulorna fick vara i så att de höll sig i tassarna, magen och huvudet, sen sydde jag ihop rumpan på henne och VIPS så hade Lukas en hel och ren Fia igen! Inte som ny men mer fräsch än innan iallafall!

Synd att jag inte kan lägga in dofter på bloggen så ni kune känna skillnaden på lukten, men på bilderna kan man se litegrann hur hon ser renare ut åtminstone på andra omgången kort!
Nästa steg blir pedikyr för Fia, hennes trampdynor ör dåliga och behöver transplanteras, men det får bli senare, nu förljde hon med Lukas till mormor och morfar över natten!

Inga kommentarer: