måndag 11 augusti 2008

Dagmammeväskor!

Imorrn ska ungarna börja inskolas hos nya dagmamman i Karlstad. Nemi är ju liten och har aldrig gått hos dagmamma förut men Lukas har gått hos en jättego dagmamma i Forshaga tidigare. Det ska bli spännande att träffa den nya dagmamman och se vad ungarna tycker om henne!

Ikväll satte jag mej och sydde dagmammeväskor till dem så de kan ha med klädombyte och sånt! Lukas blev först förtjust i det blå mönstret men när han fick se det röda blev han överförtjust så jag antar att han kommer välja den röda med blått foder och Nemi får den blå med cerise foder.
Hade ungarna använt blöjor hade en sånhär varit perfekt matchning, lite suspekt lika tryck på tygerna tycker jag nog, endast detaljer som skiljer... (Bilden lånad från pippilotta.com)
Det mönstrade zoo-tyget är fyndat påslakanset, det blå fodret är lakansväv jag köpte när Lukas var nyfödd för att prova att sjala (det var ingen succé, blev bättre när jag köpte riktig sjal och fick hjälp a förstå knytning) och det cerisea fodret köpte jag en stor stuvbit av på Ohlssons Tyger i Karlstad idag! Har kantat med vitt kantband.
Inspiration och beskrivning från Knåpmodern, stort tack!
Det enda upproret jag gjort motbeskrivningen är att botten är oval istället för rektangulär samt att jag vänt den 90 grader

Inga kommentarer: