måndag 18 augusti 2008

Svårsydd lekdräkt

På Ohlssons tyger fann jag en stuvbit av någon slags ganska tjock stretchfrotté (tror jag det var åtminstonde!) Jag tänkte direkt att det vore kul att sy en lekdräkt i ett mönster från Ottobre 3/2008. Det visade sig svårare än jag trott då tyget var så tjockt och rullade sig mer än gärna! Men efter några små pysselstunder under ett par dagar fick jag äntligen ihop den färdig ikväll.
Jag är inte alls nöjd med resultatet rent sömnadsmässigt, overlocken ville inte göra fina starter och avslut och knapp-tången trilskades (för att bara nämna några av motgångarna).
Däremot gillade jag kombinationen i färgerna modellen, det får nog bli fler lekdräkter fast i mer medgörligt tyg för en hobbyfuskare som mej!

Ikväll när jag kämpade med knapp-tången i tjockt tyg blev jag sugen på att byta den mot en Prym-tång. Det kanske vore en bra investering ändå...vi får se när ekonomin ger tillfälle till det!

Inga kommentarer: