söndag 3 augusti 2008

Fodral!

Jag får så dåligt med tid att sy, surfa är lättare när barnen leker på golvet så det har blivit endel bloggsurf det senaste istället. På KlaramedK's blogg hittade jag länk till mönster på blöjfodral så jag orkade inte låta bli! Ikväll drog jag bara ner Pfaffen och sydde ett gäng fodral till mina små syskonbarn (Melwin räknas också som syskonbarn faktiskt!)

Efetrsom blöjfodralen såg så ensamma ut så kunde jag helt enkelt inte strunta i att ge dem näsduksfodralskompisar! Dessa är en inspiration från florin och det mönstret beskrives bra på Gecko-bloggen! Oj så mycket länkar det blev :-)


Det blå och det grå med kossor är till Emmi och Ida, det gröna är till Irma och det bruna med turkost mönster är till Melwin.

Måste beställa nya namnband!

Tygerna förresten, det övre till vänster är ett second hand-fynd (fd. örngott) med vanligt svart bomullsfoder. Brevid är ett IKEA-tyg och fodret är ett vanligt vott bomullstyg.
Det nedre till vänster är ett tyg från tygfabriken i Karlstad och fodret är ett grått fodertyg från samma ställe. Brevid är ett ko-tyg från tygfabriken och fodret är ett grön/vitt IKEA-tyg.

Inga kommentarer: