onsdag 20 augusti 2008

Jag fick en så fin sak!

Så jag bara måste visa den här på bloggen:

Visst är den helcool och jättefin!? Jag fick den av min extramamma Titti! Hon var vår extramamma och granne när vi växte upp och nu är hon även extramormor åt Lukas och Nemi!
Hennes man, Stig, gick bort i våras och trådrullehållaren tillhörde hans mor.
Jag blir så rörd av att Titti tänkte på mej och att jag fick den lite som ett minne efter Stig!
Jag önskar att vi bodde närmare Titti och fick träffa henne oftare! Det är synd om alla som inte har en egen Titti!

När jag fick trådrullehållaren var nåldynan omklädd med ett pälstyg ovanpå orginaltyget som var trasigt. Jag pillade bort både pälstyget och orginaltyget (samt spånet som fungerade som stoppning) och klädde om den med röd velour och hade syntetsvadd som stoppning. Jag är riktigt nöjd! Nålarna som sitter i hittade jag inuti den trasiga dynan! Trådrullarna i trä hittade jag i mina lådor, antagligen ett arv från Jonas mormor!

Inga kommentarer: